چگونه برای پست اینستاگرام کپشن حرفه ای بنویسیم

کپشن به توضیحات زیر پست گفته میشود که کاربر ابتدا با دیدن پست آن را بررسی میکند و سپس برای دریافت اطلاعات بیشتر به کپشن مراجعه مینماید.

چنانچه کپشن شما جذاب و گیرا باشد میتواند مخاطب را وادار به لایک و کامنت گذاری کند که با رسیدن به این مقصود پست شما توانسته است به لطف کپشن خوب ماموریت خود را تمام و کمال انجام دهد.

حال در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با روش های کپشن نویسی حرفه ای آشنا سازیم.

 

روش های کپشن نویسی

  1. جمله اول تاثیرگذارترین جمله است
    جمله اول را بگذارید تا بعد از نوشتن تمام کپشن بر روی آن فکر کرده و آخرسر آن را بنویسید. اهمیت این جمله از آنجایی است که مخاطب شما با دیدن آن میتواند کنجکاو شده و ادامه را بخواند و یا به کل کپشن را مطالعه نکند. میتوانید برای جمله اول از کلمات قدرتمند روانشناسی مثل معجزه آمیز و باورنکردنی و رویایی و… استفاده کنید.

  2. متن خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید
    متن طولانی و بدون وقفه مخاطب را اذیت میکند و حوصله او را سر میبرد. سعی کنید اطلاعات را در واحد های نوشتاری کوچک به مخاطب عرضه کرده و مختصر و مفید پیام خود را برسانید.

  3. اطلاعات را درست به مخاطب بدهید
    اطلاعات محصول را در آخر به او بدهید و در ابتدای کپشن خیال مخاطب را از قیمت و شرایط ارسال راحت کنید. مشتریان ابتدا به دنبال قیمت هستند و سپس توضیحات.

  4. مخاطبین را شناسایی کنید
    با توجه به محتوا و یا محصولی که ارائه میدهید مخاطبین تان را در ذهن تجسم کرده و سعی کنید حدس بزنید چه علایقی در آنها مشترک بوده و با توجه به آن اقدام به نوشتن متنی بر همین اساس نمایید.

  5. لحن خاص خودتان را داشته باشید
    سعی کنید در فرآیند های پست گذاری لحن خاص خودتان را داشته باشید و همان لحن را تا آخر حفظ کنید. مشتریان شما ، شما را با همین لحن شناخته و به یاد میاورند و در طول زمان اعتماد و حس صمیمیت بیشتری میان شما و آنان برقرار خواهد شد.

  6. از ایموجی ها به شکل منطقی استفاده کنید
    استفاده بیش از حد از ایموجی کلاس کار و میزان حرفه ای بودن شما را پایین میاورد و ممکن است باعث سردرگمی مخاطب شود. سعی کنید از ایموجی های متناسب با حس و حال و محتوای تولید شده پیج استفاده کنید و در استفاده همواره تعادل را رعایت بفرمایید.

  7. از کال تو اکشن استفاده کنید
    از مخاطبین پیج خود دعوت نمایید تا مشارکت داشته باشند و با هرنوع اقدامی سعی کنید تا میزان فعالیت مخاطبین را افزایش دهید. تشویق کردن مخاطب ها روش های گوناگونی دارد که در نهایت با بالارفتن درصد فعالیت آنها در پیج میزان اعتبار پیج شما نیز بالاتر میرود.

  8. استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید
    هشتگ ها راهی هستند میتوانند به افزایش بازدید پست شما توسط کسانی که هنوز فالوور شما نیستند کمک کند پس باید تا جایی که امکان دارد از آنها به درستی و با رعایت اصول آن استفاده کنید. تعداد مناسب هشتگ گذاری 9 عدد میباشد البته اینستاگرام تا 30 هشتگ را نیز برای استفاده شما بلامانع میداند.

 

نکته:

دیگر استفاده از هشتگ های مرتبط با محتوای شما میباشد و چنانچه از هشتگی بی ربط به محتوای اصلی استفاده کنید اینستاگرام شما را تنبیه خواهد نمود.

در پایان باید دقت داشته باشید که کپشن یک پست تاثیرگذاری بالایی در موفقیت و دیده شدن پست شما دارد و باید با دانستن نکات کاربردی و ترفند ها پست هایی حرفه ای با کپشن هایی حرفه ای منتشر نمایید تا به موفقیت نزدیک تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *